Friday, December 12, 2008

best band ever..oag



korg tau x..OAG adlh band 1st yg mwakili malaysia utk asean idol..kewll!!
msti ada yg nak tau ape mksd OAG..OAG ialah singkatan kpd "old automatic garbage"
mnurut radhi-o iaitu 'otai OAG'..vocalis OAG..nm "old automatic garbage" dperoleh drpd mmpinya..yg mbawa mksud stiap yg "OLD" secara "automatic"nya akn mjadi "GARBAGE"

OAG dh mlahirkan 5 album sejak kmnculan pertama pd thn 1992..antara lgu yg syok dlayan ialah "60's TV", "SLUMBER", "NAME OF THE GAME", "PERMYSURI", "DANISH" dan macam2 lagi la..terbaru lagu merDAYka..tp aku xpenah dgr lgu nih..

aku mula minat OAG sejak aku form2..aku tau dr mmber aku..ms tu kalo leh sume pasal OAG aku nk follow..biasa la..ms tu kn tgh nak msuk alam remaja..wakakka..wpun ms tu hip hop tgh top..tp hati aku tetap kt OAG..hahaha..ahli OAG slalu btukar kecuali RADHI..no radhi..no OAG..ex-OAG yg aku tau ialah Andy (Flop Poppy), Naza,Alim & Mono (The Times)..

OAG slalu wat lagu gune word saintific dan bhs campo2..contoh cm lagu "Stereoku Monomu" dan "Venusia"...aku rasa ni la sbb OAG nih msh dterima bdk2 zmn skrg..lain dari yg lain..apa2 pn..OAG slumber!!

No comments: